W czym jest magnez?

W czym jest magnez  i co w naszym organizmie reguluje?

Spis treści:

  • Magnez
  • Źródła magnezu. W czym jest magnez ?
  • Zapotrzebowanie na magnez
  • W czym pomocny jest magnez?
  • Ciekawostki – Czy wiedziałeś,ze ?

 

Magnez

To nieodzowny pierwiastek. Jest niezwykle potrzebny naszemu organizmowi, ponieważ wpływa  na regulowanie niezliczonych ilości procesów życiowych naszego ciała. I właśnie on u większości z nas pojawia się w niewielkich ilościach powodując hipomagnezemię. Dlatego też ważnym jest, by uzupełniać braki magnezu w naszym organizmie.

 

Źródła magnezu

To przede wszystkim produkty spożywcze, z którymi mamy na co dzień do czynienia. Są to:

– orzechy i ziarna, takie jak – orzechy laskowe, migdały, pestki dyni, słonecznika,

– owoce – banany, jabłka, pomarańcze,

– warzywa – marchewka, pietruszka, brokuły, sałata, fasola szparagowa oraz biała,

– produkty pełnoziarniste – chleb żytni, graham, ryż brązowy, kasza jęczmienna i gryczana (nie prażona),

– mleko i jego produkty – twaróg, ser żółty,

– mięso – wieprzowina i wołowina,

– ryby – głównie dziki łosoś oraz makrela,

– kakao.

Z wyżej wymienionych produktów pestki dyni są największym źródłem magnezu, ponieważ  w 100 g mamy aż 500 mg magnezu.

Niezwykle ważnym jest, aby pamiętać o sposobach zwiększenia przyswajalności tego pierwiastka przez nasz organizm. Dobrze jest więc spożywać warzywa i owoce, głównie świeże. Obróbka cieplna powoduje sporą utratę magnezu z warzyw oraz owoców.

 

Zapotrzebowanie na magnez

Zapotrzebowanie jest diametralnie różne nie tylko w odniesieniu do płci, ale także aktywności fizycznej każdego z nas, etapu rozwoju czy ciąży. Na pewno inne będzie występowało u dzieci, kobiet spodziewających się dziecka czy karmiących oraz osób będących aktywnymi fizycznie.

 

W czym pomocny jest magnez?

To pierwiastek:

– dobroczynnie wpływający na nasze serce oraz układ krwionośny (reguluje ciśnienie krwi, chroni przed arytmią),

– koi on także nerwy, oraz poprawia działanie naszego mózgu ( w tym poprawia myślenie i pamięć),

– wraz z wapniem i witaminą D buduje kości i zęby.

– reguluje pracę tarczycy,

– przeciwdziała tworzeniu się kamieni nerkowych,

– wzmacnia układ odpornościowy,

– zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy,

– reguluje pracę układu pokarmowego,

– łagodzi bóle menstruacyjne oraz PMS,

– rozszerza drogi oddechowe wspomagając leczenie astmy oraz zapalenia oskrzeli.

 

Czy wiedziałaś ze? :

  1. Magnez, co ciekawe chroni także nasz organizm przed złym wpływem toksycznych pierwiastków występujących w owocach i warzywach rosnących na terenach skażonych.

 

  1. Magnez, występuje także w wodzie. W związku z tym, Im jest ona twardsza tym więcej magnezu w sobie zawiera, dlatego osoby spożywające właśnie taką wodę zmniejszają ryzyko zawału swojego serca w znacznym stopniu.

 

Ecolife4u.pl poleca:

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/1621-magnez-cytrynian-90kaps-tib–5905344040765.html

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/982-jablczan-magnezu-90g-tib–5905344040277.html

 

Czytaj tez: 

https://www.ecolife4u.pl/magnez-dla-dzieci/

 

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.