Stosuj magnez regularnie a niedobory magnezu nie będą Tobie straszne

Stosuj magnez regularnie a niedobory magnezu nie będą Tobie straszne

Co to jest hipomagnezemia?

Hipomagnezemia, bo tak nazywamy niedobory magnezu najczęściej pojawiają się, gdy jesteś narażony na stres. Życie w ciągłym pośpiechu, nieregularne jedzenie, także spożywanie posiłków wysoko przetworzonych, ciągłe napięcie nerwowe, włącznie z tym że szef „chciał coś na wczoraj” powodują, iż Twój organizm domaga się magnezu.

Stosuj magnez regularnie a niedobory magnezu nie będą Tobie straszne. Czy tylko to ma wpływ na obniżony poziom tego pierwiastka w Twoim organizmie?

Przyjmowanie niektórych leków (antybiotyki, tabletki antykoncepcyjne, leki uspokajające, środki przeczyszczające), różnego rodzaju choroby (neurologiczne, celiakia, stany zapalne jelit, problemy z nerkami), jak również wzmożony wysiłek fizyczny sprawiają, że trzeba dostarczyć Twojemu organizmowi magnez. Lubiana przez większość z nas kawa, nadużywanie alkoholu czy uzależnienie od nikotyny także negatywnie wpływają na poziom magnezu w Twoim ciele.

Najwrażliwsze na niedobory magnezu są komórki Twojego układu nerwowego. Dlatego też powinieneś pamiętać, by nie zapominać o nim nie tylko spożywając odpowiednie produkty, ale również włączając odpowiednią suplementację.

Ponadto magnez bierze udział w przemianie białek, węglowodanów a także tłuszczów. Dzięki niemu do tkanek oraz komórek Twojego organizmu dostarczana jest odpowiednia ilość energii.

Jak widzisz magnez ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie. Co więc powoduje jego niedobór? Z czym wiążą się niedobory magnezu i jakie to ma konsekwencje na Twój organizm?

Przede wszystkim pierwszymi i zauważalnymi „gołym okiem” objawami są:

  •  zaburzenia pracy serca – migotanie przedsionków, arytmia,
  •  skurcze mięśni, w tym – skurcze łydek, mrowienie kończyn,
  •  tiki nerwowe, jak – drganie powiek czy zaburzenia czucia twarzy,
  •  ból kręgosłupa,
  • nadpobudliwość nerwowa,
  • ciągłe zmęczenie,
  • uczucie niskiego poziomu energii,
  • nerwowość,
  • wahania nastroju,
  • rozdrażnienie,
  • stany lękowe,
  • ciągłe uczucie niepokoju,
  • silny bół głowy,
  • zaburzenia widzenia,
  • problemy z oddychaniem,
  • próchnica,
  • zwiększona łamliwość kości,
  • zaburzenia miesiączkowania,
  • nadmierne wypadanie włosów,
  • łamliwość i kruchość paznokci,
  • obniżona odporność.

Niedobór magnezu utrzymujący się przez dłuższy czas na wysokim poziomie może prowadzić o nowotworów, miażdżycy, arytmii, zakrzepów oraz osteoporozy.

Zatem co zrobić, by Twój organizm nie tracił tak cennego magnezu?

Podsumowując, niedobory magnezu można uzupełniać zmieniając nawyki żywieniowe a co za tym idzie zastępując szkodliwe dla Twojego organizmu produkty na te, które uzupełnią braki magnezowe. Przede wszystkim zastąp napoje gazowane wodą źródlaną bądź mineralną. Zawarte w napojach gazowanych fosforany wiążą się z magnezem stając się nieprzyswajane dla Twojego układu pokarmowego. Dodatkowo zawierają cukier. Najczęściej jest on rafinowany, czyli pozbawiony związków magnezu. Idąc za ciosem warto, byś wyeliminował ze swojej diety słodkości. To właśnie one zawierają wspomniany wcześnie rafinowany cukier kompletnie pozbawiony magnezu.

 

Ecolife4u.pl poleca:

LIPOSOMAL VITAMIN C – 250M

4 SZKLANKI GOLD Z JABŁCZANEM MAGNEZU

JABŁCZAN MAGNEZU

MAGNEZ CYTRYNIAN 

 

Czytaj tez:

Magnez w ciąży

Magnez dla dzieci.

W czym jest magnez?

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Nasiona dyni  –  Czy wiedziałaś że…?

 

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Poza tym materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Dlatego stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

Fot: Darwin Laganzon z Pixabay

 

Dodaj komentarz