Spirulina – dawkowanie z korzyścią dla zdrowia

Spirulina – dawkowanie z korzyścią dla zdrowia

Każdy suplement diety powinien być przyjmowany w racjonalnych dawkach, także spirulina. Mimo jej prozdrowotnych właściwości nie powinno się zastępować nią zdrowej diety. Zastanawiasz się jakie jest dla produktu spirulina dawkowanie? Podpowiadamy.

Spirulina – dawkowanie z korzyścią dla zdrowia. Jak działa spirulina?

Spirulina wpływa pozytywnie niemal na każdy aspekt organizmu. Pomaga w utrzymaniu odpowiedniego stanu kości, zębów, paznokci, mięśni oraz skóry. Równolegle w korzystny sposób wpływa na metabolizm energetyczny organizmu, zmniejsza apetyt oraz sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej. Wszystko dzięki zawartym w niej witaminach, minerałach takich jak wapń, selen, magnez, potas, białku oraz błonnikowi.

Z uwagi na tak ogromną ilość dobroczynnych składników, spirulina jest więc suplementem diety szczególnie polecanym osobom, które regularnie uprawiają sport, chcą schudnąć lub po prostu chcą zadbać o siebie i swoje zdrowie.

Spirulina – dawkowanie dla Twojego zdrowia

Zastanawiasz się jakie będzie odpowiednie dla suplementu diety, którym jest spirulina dawkowanie? Jedna łyżka stołowa spiruliny, czyli około 7 gramów, dostarczy nam aż 10% dziennego zalecanego spożycia żelaza, 4 gramy białka, 10% zalecanego dziennego spożycia witaminy B1 oraz aż 15% i 20% zalecanego dziennego spożycia – odpowiednio – witaminy B2 oraz miedzi.

Spirulina – tej dawki nie przekraczaj

Choć spirulina to jeden z najbardziej wartościowych pokarmów na tej planecie i jej  przyjmowanie generalnie jest dobre dla naszego organizmu, nie powinniśmy jednak z jej ilością przesadzać. Czy jednak myśląc o tym, jakie będzie odpowiednie dla substancji spirulina dawkowanie bierzemy pod uwagę, że pewnej dawki nie powinno się przekraczać.

Dziennie nie powinniśmy przyjmować więcej niż 10 gramów spiruliny. Nie będzie to nadzwyczaj trudne zadanie, ponieważ produkty ze spiruliną zawierają zwykle między  2 a 3 tysiące dawki tego suplementu diety.

Skutki uboczne spiruliny

Nie stwierdzono przypadków przedawkowania tej substancji. Skutki uboczne jej przyjmowania wiążą się zwykle z alergią na spirulinę albo z przyjęciem zbyt dużej dawki tego produktu. Przyjęcie znacznie większej niż zalecana dawka spiruliny może wiązać się m.in. z ze zwiększonym pragnieniem, zawrotami głowy czy nieznacznym przyrostem masy ciała.

Wiedza na temat możliwych objawów niepożądanych, które jednak występują jedynie wtedy, gdy znacząco przekroczymy dawkę, może uchronić nas na przykład przed wahaniami wagi spowodowanymi zbyt dużą ilością spiruliny. Co za dużo, to niezdrowo. Nawet w przypadku spiruliny. Trzymajmy się więc odpowiedniego dawkowania.

 

Ecolife4u.pl poleca:

SPIRULINA 100% ORGANIC – 230TABL

SPIRULINA 100% ORGANIC – 110G

CHLORELLA 100% ORGANIC – 230TABL

CHLORELLA 100% ORGANIC – 110G

 

Czytaj tez:

Witamina C dla kobiet w ciąży – dlaczego jest tak ważna?

Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Chlorella czy spirulina? Co je łączy a co dzieli?

 

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

 

 

Dodaj komentarz