Przegląd czterech najcenniejszych witamin oraz minerałów

Istnieje sporo witamin, które odpowiadają za liczne procesy, które zachodzą w naszym organizmie. Kiedy cierpimy na ich niedobory pojawiają się na przykład kłopoty z koncentracją, pamięcią ale oprócz tego także wiele innych poważniejszych dolegliwości. Dlatego tak ważne jest wsłuchanie się w to, co mówi nasze ciało, prowadzenie zdrowej, dobrze zbilansowanej diety bogatej w owoce, warzywa i pełnoziarniste zboża, czy nieprzetworzony nabiał, ale w razie potrzeby także i dodatkowo suplementy diety. Sprawdzamy, które  witaminy są najbardziej niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Zażywaj magnez na zdrowie

Nie dość, że odpowiada on za ponad 300 procesów w organizmie, to niedobory magnezu mogą powodować przewlekłe zmęczenie, skurcze oraz znaczne osłabienie mięśni, a nawet w najgorszych przypadkach zmniejszone stężenie magnezu może prowadzić do zaburzeń osobowości czy kłopotów z sercem. Zbadano, że na niedobory magnezu może cierpieć nawet 68-80% mieszkańców USA. Podobnie może być i w naszym kraju. Do tego magnez razem z wapnem idealnie korelują się. Dlatego warto też zażywać te dwa pierwiastki razem, gdyż wtedy ich działanie będzie tym bardziej skuteczniejsze. Jeśli chodzi o wapno, oprócz spożywania mleka możesz zażywać też tabletki o nazwie cytrynian wapnia. A jeśli o magnez, zaopatrz się w chlorek magnezu. Do tego dorzuć też prozdrowotny Kelp, który ma wspaniałe właściwości, a nie kosztuje wiele.

Drogocenny jod

Jeśli nie mieszkasz nad morzem, warto pomyśleć o tym, by suplementować się jodem. Bowiem jodu niedobory mogą wpłynąć na zaburzenia hormonalne, w tym nieprawidłowe działanie tarczycy, które powoduje z kolei zwiększoną masę ciała, zatrzymanie wody w organizmie, niewydolność serca. Z tego względu warto sięgać po Kelp, albo jod w postaci płynu Lugola, ale uwaga – ten ostatni jest przeznaczony tylko do stosowania zewnętrznego, na przykład do posmarowania na skórę. Specjalistyczny płyn powinien być na bazie wody, a nie alkoholu i można go stosować na brzuch, nadgarstek, czy kolana, tworząc plamki na 3 cm średnicy.

Kwasy omega-3 – najzdrowsze tłuszcze

Kwasy omega -3 inaczej nazywane są kwasami EPA i DHA. Usprawniają pracę mózgu, serca oraz narządu wzroku. Podaje się je w profilaktyce raka. Poza tym kwasy te wpływają na wzmocnienie kości i stawów, na zwiększenie odporności, na pozbycie się alergii oraz problemów ze skórą. Ich źródłem mogą być tłuste ryby, oleje roślinne czy też tłuszcze pochodzenia zwierzęcego. Poza tym są niezbędnym elementem zdrowej, dobrze zbilansowanej diety.

Popularna witamina D3 razem z K2, zwłaszcza gdy brakuje słońca

Zwłaszcza, gdy brakuje nam słońca, w okresie jesienno-zimowym warto przyjmować to połączenie witamin D3 z K2. A dlaczego występują one razem i jakie mają właściwości dla naszego organizmu? Po pierwsze, zostaną one lepiej wchłonięte, kiedy występują ze sobą w parze. Po drugie, odpowiadają za oczyszczenie tętnic oraz żył, ale też za odporność. Podaje się je w profilaktyce zawałów, na nadciśnienie, czy choroby serca.

 

 

Ecolife4u.pl poleca:

Kelp

SPIRULINA 100% ORGANIC – 230TABL

SPIRULINA 100% ORGANIC – 110G

CHLORELLA 100% ORGANIC – 230TABL

CHLORELLA 100% ORGANIC – 110G

 

Czytaj tez:

Witamina C dla kobiet w ciąży – dlaczego jest tak ważna?

Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Chlorella czy spirulina? Co je łączy a co dzieli?

 

Fot. klimkin z Pixabay

 

 

 

 

Dodaj komentarz