Niezwykłe zastosowanie jęczmienia

Znany był już 10 tysięcy lat temu i uprawiany na Bliskim Wschodzie. Szczególnie w ostatnich latach wzrosła jego popularność to za sprawą jego cennych właściwości.

Jęczmień jakie ma witaminy?

Szczególnie cenny jest młody, jeszcze zielony jęczmień. Posiada w swoim składzie witaminy B, C, E i A, cynk, fosfor, miedź, potas, magnez, wapń, różne aminokwasy, enzymy, błonnik pokarmowy czy chlorofil.

W jakich chorobach najczęściej podaje się jęczmień?

Stosowanie tej rośliny może wspomóc walkę między innymi z cukrzycą. Ponadto podaje się go  chorobach układu sercowo-naczyniowego, przy wysokim cholesterolu. Co więcej łagodzi trądzik czy skutecznie wpływa na bezsenność zapewniając nam spokojny sen. Zaleca się jego przyjmowanie przy obniżonej odporności ale też przy zmęczeniu czy atopowym zapaleniu skóry.

Jakie cenne właściwości ma jęczmień?

Na pewno wspomaga pracę przewodu pokarmowego. Błonnik wspomaga pracę jelit. Poza tym podczas jego regularnego przyjmowania zmniejszają się niestrawność oraz różne dolegliwości żołądkowe. Podczas zażywania preparatów z jęczmieniem podnosi się poziom serotoniny w mózgu, co skutkuje poprawą nastroju. Leczy się nim bowiem depresję oraz różne zaburzenia psychiczne. Redukuje się waga, przyspiesza metabolizm. Dzięki niemu można zapobiec cukrzycy a także chorobom układu krążenia. Stosuje się jęczmień również przy wrzodach, przy zapaleniu stawów. Roślina goi rany, w tym także różne oparzenia. Organizm jest odtruwany z niepotrzebnych toksyn.

Jaki roślina ta ma związek z odchudzaniem?

Jęczmień znajduje się wśród składu różnych suplementów na odchudzane. Daje uczucie sytości. Ma sporo witamin. Pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, zmniejsza uczucie głodu. Przede wszystkim stosuje się go doustnie. Przed kupieniem suplementu diety z dodatkiem jęczmienia warto sprawdzić, czy posiada on certyfikat ekologiczny. To Europejskie logo zdrowej żywności powinno informować nas, że produkt jest w pełni bezpieczny. Może występować w formie proszku, nalewki oraz tabletek.

Jak jęczmień włączyć do naszej codziennej diety?

Ten, zakupiony w formie proszkowanej można śmiało dodawać do wody, ale też jogurtu, soku, dowolnej sałatki warzywnej, muesli, owsianek, smoothie czy koktajlów. Istotne jest tutaj także właściwe dawkowanie. Należy dziennie przyjąć nie więcej jak 2 łyżeczki, czyli 15 g suplementu – jęczmień  w proszku. Jeśli kupiliśmy jęczmień w kapsułkach dobowa norma będzie wyniosła wtedy 3-4 tabletki.

Czy ktoś nie może suplementować się tą rośliną?

Na pewno szczególną ostrożność powinny zachować przy przyjmowaniu jęczmienia osoby chore na celiakie oraz uczulone na gluten. Preparat ten niestety nie jest im zalecany. Również osoby, które poddawane są dializie nie powinny przyjmować tej substancji. Jęczmienia nie należy łączyć też z pewnymi, niektórymi lekami na przykład z warfaryną. W przypadku zażywania takiego leku najlepiej zrezygnować z kuracji jęczmieniem. Jęczmień nie jest zalecany ze względu na brak dostatecznych badań także kobietom w ciąży i karmiącym piersiom.

 

Ecolife4u.pl poleca:

Jęczmień 

4GREENS 100% ORGANIC – 110G [THIS IS BIO®]

SPIRULINA 100% ORGANIC – 110G

CHLORELLA 100% ORGANIC – 230TABL

 

Czytaj tez:

Witamina C dla kobiet w ciąży – dlaczego jest tak ważna?

Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Chlorella czy spirulina? Co je łączy a co dzieli?

 

Fot. MabelAmberPixabay

 

 

Dodaj komentarz