Jak zdrowo odżywiać się przy menopauzie? Maca

Warto w tym trudnym okresie zastanowić się nad właściwą dietą. Uderzenia gorąca są szczególnie uporczywe latem, kiedy na dworze panuje wysoka temperatura. Zastosowanie odpowiednich trików jedzeniowych z pewnością pozwoli ci lepiej się poczuć, a nawet zniwelować przykre i dokuczliwe objawy, towarzyszące okresowi przekwitania.

Co więc jeść, a czego unikać?

Na pewno warto dodać do swojej diety produkty bogate w fitoestrogeny, czyli estrogeny pochodzenie roślinnego. Pozwolą zmniejszyć przykre objawy menopauzy.  Należy szukać ich przede wszystkim w siemieniu lnianym, jagodach, jabłkach, otrębach pszennych, czy soi.  Podczas okresu przekwitania, wiele kobiet miewa problemy z ubytkiem kości, co zwiększa ryzyko złapania zwichnięć czy złamań. Dlatego trzeba dostarczać sobie co dziennie nieco więcej wapnia.  Znajdziesz go przede wszystkim w mleku i jego przetworach, ale także w ciemnych makaronach, pełnoziarnistych kaszach a także w rybach. Co więcej, w połączeniu z fosforem, wapń staje się lepiej przyswajalny. Fosfor znajduje się w produktach z pełnego ziarna, rybach i mleku krowim. Witamina D zatrzymuje wapń w organizmie, więc można się nią skomplementować.

Co warto suplementowac ? Maca Organic na menopauzę! 

Przede wszystkim Maca opóźnia menopauzę i redukuje jej nieprzyjemne symptomy, takie jak bezsenność, huśtawki nastrojów, fale gorąca, zwiększoną potliwość. Dzieje się tak, ponieważ maca, ustabilizuje gospodarkę hormonalną organizmu, wspomaga układ dokrewny.

Uwaga : Nie możesz jej łączyć z żadną kuracją hormonalną, naturalną również.

Maca na zwapnienie kości (osteoporozę)

Badania pokazują, że Maca chroni i poprawia strukturę kości.  Poprawi ich siłę i gęstość.

Maca dla zdrowia tarczycy

Zgodnie z badaniami, pozytywny wpływ Maca na zdrowie osób z problemami z tarczycą, wynika z jej zdolności do regulowania gospodarki hormonalnej. Pewna zawartość jodu w macy, który pozytywnie wpływa na tarczycę.

 Co częściej wybierać?

Na pewno dieta u kobiet po 50-tce, które mają dokuczliwe objawy związane z menopauzą, powinna opierać się na zasadach zdrowego odżywiania. Talerz z jedzeniem, powinien być smaczny, kolorowy i przede wszystkim urozmaicony i lekkostrawny. Jeśli chodzi o pierwszy posiłek dnia, czyli śniadanie warto pszenny chleb zamienić tym ciemnym, pełnoziarnistym, a zamiast masła kromkę posmarować lekkim serkiem, nałożyć wędlinę, rybę, albo pastę z warzyw. Do tego warto dołożyć sezonowe warzywa. Na obiad zaś, chętnie wybierz chude mięso albo ryby, kaszę, czy ciemny makaron albo komosę ryżową. Warto między jednym posiłkiem a drugim wypić szklankę maślanki, jogurtu albo kefiru najlepiej z owocami.

A co na deser, zamiast kalorycznego ciastka?

Wykorzystaj do tego sezonowe owoce, różne bakalie, czy nasiona słonecznika, dyni, chia, siemienia lnianego. Posłuż się tutaj tylko kreatywnością. Możesz zrobić lody ze zmiksowanych bananów i mleka kokosowego oraz bakalii. Tak wymieszane i zblendowane składniki umieść w zamrażarce aż do całkowitego zamrożenia. Z innych sezonowych owoców możesz też wykonać sorbety, dodając odrobinę miodu, czy ksylitol. Możesz także wykonać przepyszny, dietetyczny sernik na spodzie z płatkami owsianymi, udekorowany owocami i listkiem mięty nawet w małym pucharku.

 

Ecolife4u.pl poleca:

Jęczmień 

4GREENS 100% ORGANIC – 110G [THIS IS BIO®]

SPIRULINA 100% ORGANIC – 110G

CHLORELLA 100% ORGANIC – 230TABL

 

Czytaj tez:

Witamina C dla kobiet w ciąży – dlaczego jest tak ważna?

Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Chlorella czy spirulina? Co je łączy a co dzieli?

 

Fot. Tumisu Pixabay

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

Dodaj komentarz