Jak witaminy D3 i K2 wpływają na organizm?

Jak witaminy D3 i K2 wpływają na organizm

Funkcje witaminy K

Witamina K2 jest niezbędna do aktywacji osteokalcyny, białka, które transportuje i integruje wapń w kości. Przyspiesza również gojenie się ran. Poprawia krążenie i funkcję poznawczą. Dlatego jest potrzebna do budowy mocnych kości i zębów. Reguluje niektóre funkcje komórkowe. Zmniejsza ryzyko osteoporozy i chorób serca. Chroni przed stanami zapalnymi. Jak witaminy D3 i K2 wpływają na organizm?

Zielone warzywa liściaste, oleje roślinne i zboża zawierają dużo witaminy K. Podczas gdy niewielkie ilości znajdują się również w mięsie i nabiale.

Do podstawowych objawów niedoboru witaminy K można zaliczyć:

  • zaburzenia krzepnięcia,
  • łatwe zasinienie,
  • krwawienie z przewodu pokarmowego,
  • silne krwawienie miesiączkowe,
  • krew w moczu.

Rola witaminy D

Witamina D jest w rzeczywistości grupą związków rozpuszczalnych w tłuszczach, pozwala na właściwy wzrost i przebudowę kości. Jednak to nie wszystko, sprzyja wchłanianiu wapnia w jelitach. Utrzymują odpowiednie stężenie wapnia i fosforanów. Umożliwia prawidłową mineralizację kości. Wspiera funkcje nerwowo-mięśniowe i odpornościowe. Łagodzi stan zapalny. Stabilizuje poziom cukru we krwi. Współpracuje z niektórymi genami kodującymi białka w celu regulacji proliferacji i różnicowania komórek.

Nazywana jest popularnie witaminą słońca. Ekspozycja słoneczna uruchamia syntezę witaminy D. Eksperci sugerują, by dzienne spożycie kształtowało się na poziomie 400-800 IU. Niestety, wiele osób cierpi na niedobór witaminy D. Wtedy trzeba pomyśleć o suplementacji.

Niedobór witaminy D może skutkować:

  • osteoporozą,
  • krzywicą,
  • cukrzycą typu 1,
  • bólem i osłabieniem mięśni,
  • nadciśnieniem,
  • większym ryzykiem choroby Crohna, stwardnienia rozsianego, gruźlicy, a nawet nowotworów.

Jak witaminy D3 i K2 wpływają na organizm? Dlaczego warto łączyć witaminę D i K?

Przede wszystkim ostatnie badania pokazują wyraźnie, że witamina D3 i K2 są niezbędne dla dobrego stanu zdrowia. Wiele osób cierpi na ich niedobór. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się suplementy z tymi witaminami. Pamiętaj, że jeśli regularnie przyjmujesz witaminę D3, powinieneś również zażywać K2.

Przyjmowanie D3 stymuluje organizm do produkcji większej ilości białek zależnych od K2 transportującej wapń.

Nasz organizm produkuje niewielkie ilości witaminy K2. Dlatego trzeba ją dostarczać ze zbilansowanej diety i/lub suplementów.

Podsumowując : witaminę D3 należy zawsze przyjmować z witaminą K2. Działają synergicznie. Dzięki takiemu połączeniu masz pewność, że wapń dostarczany z pożywienia będzie osadzany w kościach, a nie tętnicach. W ten sposób zmniejszasz ryzyko miażdżycy.

 

Ecolife4u.pl poleca:

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/1619-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/986-liposomal-vitamin-d3k2-100ml-tib–5905344040307.html

 

Czytaj tez:

https://www.ecolife4u.pl/w-czym-jest-magnez/

https://www.ecolife4u.pl/istota-tkwi-w-naturze-naturalna-witamina-c/

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

https://zyjzdrowoikolorowo.pl/korzysci-zdrowotne-spiruliny/

 

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

 

 

 

Dodaj komentarz