Jak poprawić odporność dzięki wzmocnieniu jelit?

Czy wiesz, że jelita odpowiadają za 70-80 proc. całej odporności człowieka? To właśnie dzięki nim jelitom i równowadze drobnoustrojów praca mózgu nie jest zachwiana. Niestety, coraz częściej pojawiające się problemy z tzw. nieszczelnym jelitem sprawiają, że cierpi cały organizm.

Nieszczelne jelito – konsekwencje

Zacznijmy o przykrych skutków nieszczelnego jelita. Mogą to być problemy z odpornością, a nawet pojawienie się chorób, których zwykle nie wiążemy z nieszczelnym jelitem, takich jak przeziębienia, infekcje, problemy skórne, zapalenia gardła czy ucha.

Jeżeli mamy zdrowy układ pokarmowy to większe niestrawione części żywności nie przedostają się do jelita. Natomiast w przypadku, gdy mamy nieszczelne jelito przedostają się tam różne niekorzystnie działające substancje.

Objawami nieszczelnego jelita mogą być zaparcia, biegunka, jelito drażliwe, nietolerancja glutenu, problemy skórne, alergie, nieswoiste zapalenia jelit, rak przełyku i jelita grubego, zespół chronicznego zmęczenia, a także różnorakie choroby autoimmunologiczne takie jak: stwardnienie rozsiane, cukrzyca typu I, Hashimoto, toczeń oraz choroby metaboliczne związane z otyłością, wśród których wyróżnia się: cukrzycę typu II, choroby serca, stłuszczenie wątroby czy skłonność do przybierania na wadze.

Jak pozbyć się problemów z nieszczelnym jelitem?

Najpierw sprawdź, czy rzeczywiście problem dotyczy także Ciebie. Testami, które pomogą Ci odkryć, czy borykasz się z nieszczelnym jelitem są: kompleksowa analiza kału, test kwasów organicznych, biorezonans elektromagnetyczny  oraz test wrażliwości na żywność.

Jakie są zatem cztery zasady, które mogą doprowadzić nas do odzyskania zdrowych jelit?

  1. Najpierw musimy usunąć ze swojego menu niezdrową żywność.  Usuń pokarmy i czynniki, które pogarszają stan nieszczelnych jelit.  alergeny i pokarmy zapalne z Twojej diety takie jak:

  • – ziarna wyeliminuj przynajmniej te wszystkie glutenowe ( pszenice, jęczmień, żyto, orkisz  i  owies ) , zamiast tego, przejdź na ziarna bezglutenowe i ekologiczne)
  • – pestycydy
  • – produkty mleczne
  • – cukry ( w każdej formie: brązowy, trzcinowy, syrop fruktozowo-glukozowy)
  • – żywność GMO
  • – rafinowane oleje i tłuszcze trans
  • – syntetyczne dodatki do żywności
  • – leki (zbędne: antybiotyki, sterydów, przeciwbólowe czy przeciwgorączkowe, jak tylko się da )

2. Potem niezdrową żywność trzeba wymienić na zdrową,

pełną witamin i minerałów. Mogą to być także tzw. superfoods oraz żywność organiczna. Sięgaj po nasiona chia, owoce, warzywa, zdrowe tłuszcze, produkty kokosowe, rosół, ogórki kiszone albo kimchi.

Oto lista najlepszych pokarmów:

Rosół

Prawdziwy rosół na gotowany parę godzin na wiejskiej kurze z warzywami ekologicznymi. W rosole znajduja sie: kolagen i aminokwasy prolinę , glicynę, które mogą pomóc wyleczyć uszkodzone ściany komórkowe jelit. Kolagen możesz spożywać również rybi.

Fermentowane warzywa

To przede wszystkim: nasza rodzima kapusta, ogórki kiszone i kimchi. Zawierają kwasy organiczne, i probiotyki, które równoważą pH jelitowe aby wspierać jelito.

Owoce i warzywa

Spożywaj jak najwięcej owoców i warzyw. Jeśli na początkowym etapie leczenia nieszczelnego jelita możesz jeść parowane owoce i warzywa, a także soki warzywno-owocowe, pozbawione błonnika, który może utrudniać trawienie.

Nabiał – organiczny niepasteryzowany fermentowany

Mogą pomóc w gojeniu jelit. Kefir, jogurt, masło i surowy ser to tylko niektóre z  produktów probiotycznych, najlepiej z organicznego mleka koziego lub owczego.Zawiera zarówno probiotyki jak i krótko łańcuchowe kwasy tłuszczowe (SCFA).

Produkty kokosowe

Wszystkie produkty kokosowe są szczególnie dobre dla Twojego jelita. Średnio-łańcuchowe kwasy tłuszczowe (MCFA) w orzechach kokosowych są łatwe do strawienia, dobrze działają na nieszczelne jelita. Kefir kokosowy rowniez zawiera probiotyki.

Nasiona chia, lnu i sproszkowane nasiona konopi (hemp)

To źródło doskonałego błonnika, który może wspomóc wzrost bakterii w jelitach. Źródłem błonnika są też owoce i warzywa. Jeśli masz problemy z przewodem pokarmowym to spożywaj je  parowane.

Zdrowe tłuszcze

Pozbyć się oleju roślinnych: miedzy innymi rzepakowy oraz tłuszczy np.typu margaryna.

Tłuszcze takie jak żółtka jaj, awokado, ghee, olej kokosowy jest bardzo dobry dla jelit i sprzyja gojeniu, oraz oliwa z oliwek.

Kwasy tłuszczowe omega-3

działają przeciwzapalnie, najlepszym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 jest dziki łosoś.

3.NAPRAW nieszczelne jelita

Kolejnym krokiem jest realne naprawienie jelit poprzez stosowanie odpowiednich suplementów diety, które będą wzmacniać działanie jedzenia. Nie można także zapomnieć o probiotykach, które są kolejnym filarem zdrowia jelit.

Istnieje wiele suplementów, które wspierają nasze jelita, a także chronią je przed dalszymi uszkodzeniami.

L-Glutamina

L-glutamina jest niezbędnym aminokwasem, który działa przeciwzapalnie i pomaga odbudować wyściółkę jelit. Powleka ściany komórkowe i blokuje wchłanianie substancji drażniących.

Kolagen rybi

łagodzi stan zapalny jelit, lecząc uszkodzone ściany komórkowe i nasycając go leczącymi aminokwasami. Pomaga rowniez rozbić białka.

Jaki związek z kolagenem ma układ trawienny?

Przede wszystkim przyczynia się do prawidłowego rozkładu białek. Naprawia komórki wewnątrz organizmu, wypełniając je aminokwasami. Przyjmowanie go tylko usprawnia sam proces trawienia. Dodatkowa suplementacja więc tutaj nie zaszkodzi, szczególnie gdy nabyło się zespołu nieszczelnego jelita, refluksu, choroby Crohna czy wrzodziejącego zapalenia jelita grubego.  Poza tym Kolagen pozwala właściwie pracować jelitom. Kolagen pomaga również wchłaniać wodę w jelitach co ułatwia wypróżnianie.

Kolagen rybi – hydrolizat kolagenu rybiego – PEPTAN – kupisz w ecolife4u

NAG N-acetylo-D-glukozamina

Enzymy trawienne

Zażywane na początku każdego posiłku – zapewniają, że żywność jest w pełni strawiona, zmniejszając prawdopodobieństwo, że nie strawione cząstki żywności i białka uszkadzają ścianę jelita.

Grzyby Reishi

To chińskie grzybki Reishi mogą wpływać na układ odpornościowy, który  znajduje się w jelitach. Grzyby Reishi nie tylko pomaga zabijać niebezpieczne komórki, które powodują choroby, ale może również chronić zdrowe geny przed mutacją. Chinskie Grzyby Reishi wspierają detoks wątroby i system odpornościowy .

Grzyby Reishi na poprawę odporności kupisz w ecolife4u.pl

 

Zioła:

Korzeń lukrecji 

pomaga zrównoważyć poziom kortyzolu i poprawia produkcję kwasu w żołądku. Korzeń lukrecji wspiera naturalne procesy organizmu w utrzymaniu błony śluzowej wyściółki żołądka i dwunastnicy.

Korzeń prawoślazu

Właściwości antyoksydacyjne i antyhistaminowe korzenia prawoślazu lekarskiego sprawiają, że jest on doskonałym dodatkiem dla osób chorujących na  nieszczelne jelito.

 

ZRÓWNOWAŻ mikroflorę jelitową

Probiotyki, fermentowane pokarmy, błonnik

Probiotyki to najważniejszy suplement, który należy wziąć, ponieważ pomaga uzupełnić dobre bakterie i tłumić złe bakterie.

Fermentowane mleko –  kozie czy owcze oraz kiszone warzywa (na czele z najbardziej popularnymi ogórkami i kapustą – te proste pokarmy mają moc).

Błonnik – dostarcza pokarm dobrym bakteriom zasiedlającym układ pokarmowy. Możesz go  znajdziesz go w warzywach, owocach, nasionach konopi, kaszach.

 

Zdrowie jelit jest w Twoich rękach.

Źródła:

https://www.mommypotamus.com/reishi-mushroom-benefits-uses/; https://draxe.com/leaky-gut-supplements/

https://draxe.com/what-is-collagen/

https://www.naturalmedicinejournal.com/journal/2010-03/nutritional-protocol-treatment-intestinal-permeability-defects-and-related

https://draxe.com/leaky-gut-diet-treatment/

https://www.healthline.com/health/beeturia

 

Ecolife4u.pl poleca:

LIPOSOMAL VITAMIN C – 250ML

WITAMINA C (KWAS L-ASKORBINOWY)

KOLAGEN PEPTAN F

 

Czytaj tez:

Witamina C dla kobiet w ciąży – dlaczego jest tak ważna?

Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Jagody goji – czy wiedziałes że…?

 

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Oczywiście materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

Fot: RitaE z Pixabay

 

Dodaj komentarz