Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C

Naturalna witamina C

Witamina C to jedna z najważniejszych witamin dla Twojego organizmu, Dlatego, musisz dostarczyć ją z zewnątrz, ponieważ ludzkie ciało jej nie wytwarza. W postaci naturalnej jest nie tylko zdrowa, ale także smaczna i tania. Biorąc pod uwagę swoje nawyki żywieniowe pamiętaj o zbilansowanej diecie bogatej właśnie w naturalną witaminę C.

By w pełni wykorzystać jej naturalne właściwości i aby Twój organizm przyswoił ją w jak największym stopniu, warto byś wiedział, że naturalna witamina C jest rozpuszczalna w wodzie i podczas gotowania dochodzi do sporej jej utraty z warzyw czy owoców.Świetnym rozwiązaniem może być gotowanie na parze.

Obróbka termiczna nie służy witaminie C, ale czy tylko w taki sposób? Produkty naturalne zbyt mocno poddane nie tylko obróbce termicznej, ale także mechanicznej, jak: przecieranie, miksowanie, blendowanie tracą ją. Najbezpieczniej więc dla witaminy C jest jej „przerabianie” i przechowywanie poprzez kiszenie lub mrożenie.

 

Naturalna witamina C – gdzie jest jej najwięcej?

Znajduje się ona nie tylko owocach czy warzywach, ale także w roślinach zielnych (leczniczych) a nawet nabiale, rybach i mięsie.

W 100 g świeżego produktu

1. Witamina C w warzywach:

  • nać pietruszki: 269 mg,
  • papryka: 125-200 mg,
  • brukselka: 65-145 mg,
  • kalarepa: 70-100 mg,
  • brokuły: 65-150 mg,
  • kapusta: 35-70 mg,  (świeża w sezonie, a poza nim jako kiszona włącznie z sokiem), kiszenie nie pozbawia kapusty cennej witaminy C,
  • kalafior: 37-70 mg,
  • szpinak: 40-84 mg,
  • fasolka szparagowa: 25-30 mg,
  • rzodkiewka: 25 mg,
  • sałata: 12-30 mg,
  • pomidory: 5-33 mg; jeden duży pomidor o wadze ok. 180 g może pokryć aż w 60% dobowego zapotrzebowania na witaminę C,
  • młode ziemniaki: 20-33 mg.

 

2. Witamina C w owocach:

  • dzika róża: 250-800 mg,
  • czarne porzeczki: 150-300 mg,
  • truskawki: 46-90 mg,
  • kiwi: 84 mg,
  • cytrusy (grejpfruty: 30-70 mg, cytryny: 40-60 mg,
  • pomarańcze: 30-50 mg), choć pamiętaj , że te owoce są silnie uczulające,
  • porzeczki czerwone: 26-63 mg,
  • agrest: 25-40 mg,
  • maliny: 19-37 mg,
  • jabłka (głównie antonówki): 0,5-20 mg,
  • gruszki: 4 mg,
  • śliwki: 5 mg,
  • banany: 7-14 mg,
  • orzechy włoskie: 3 mg.

 

3. Witamina C w roślinach zielnych (LECZNICZYCH):

  •  rokitnik: 900 mg,
  •  pokrzywa: 600 mg,
  •  szczypiorek: 524 mg,
  •  igliwie sosny i świerka: 150-250 mg,
  •  kiełki lucerny: 200 mg,
  •  owoce głogu: 160-180 mg,
  •  owoce jarzębiny: 100 mg.

 

4. Niewielkie ilości witaminy C znajdziesz także w:

  •  – nabiale: 1-2 mg,
  •  – rybach: 3 mg.
  •  – mięsie i jego przetworach: do 2 mg, podrobach (wątróbki drobiowe, nerki).

 

5. Dlaczego powinieneś wybrać naturą witaminę C?

Ponieważ utrzymuje się ona dłużej w organizmie. Ma to dużo korzystniejsze i lepsze działanie niż syntetyczna witamina C.

Przede wszystkim powinieneś się zdrowo odżywiać, korzystając z dobroczynnych mocy natury.

 

Ecolife4u.pl poleca:

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/1607-kids-vitek-120kaps-tib–5905344040680.html

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/1606-kids-omega-3-120kaps-tib–5905344040673.html

 

Czytaj tez:

https://zyjzdrowoikolorowo.pl/dlaczego-warto-uzywac-kolendry/

https://www.ecolife4u.pl/co-moze-pomoc-skutecznie-wyleczyc-adhd-u-dzieci/

https://www.ecolife4u.pl/magnez-dla-dzieci/

https://www.ecolife4u.pl/witamina-c-dla-dzieci/

 

Uściski

Beata Tymińska,

Konkludując,nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – przede wszystkim obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

 

 

 

 

4 komentarze do “Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C”

Dodaj komentarz