Gdzie wystepuje witamina D?

Gdzie wystepuje witamina D?

Witamina D jest bardzo ważna nie tylko dla budowy naszych kości. Przyczynia się do poprawienia samopoczucia, w tym także do wyjścia z depresji. Ale to nie wszystko. Według badań, wykazuje także działanie antynowotworowe zmniejszając tym samym ryzyko zachorowania na raka. Kiedy na dworze brakuje słońca, warto dostarczać witaminę D w inny sposób. Oprócz tabletek z suplementami diety można ją znaleźć także w pożywieniu! A teraz zajmiemy się gdzie wystepuje witamina D? Wybierając się do sklepu zwróć uwagę na produkty wymienione poniżej. Co ciekawe można je kupić w każdym markecie i są bardzo łatwo dostępne!

 

W jakim pożywieniu znajdziemy najwięcej witaminy D?

1. Gdzie występuje witamina D – przede wszystkim w rybach

Ryby są największym źródłem witaminy D. Śmiało wybieraj w sklepie te tłuste, morskie, takie jak: łosoś, dorsz, miecznik, makrela, halibut, węgorz, czy śledź. Dobrze byłoby jeść je nawet kilka razy w tygodniu. Możesz zaopatrzyć się także w te puszkowane, na przykład w tuńczyka. Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od sposobu, w jakim podana jest ryba. Zawartość witaminy D może być inna przykładowo w śledziach w oleju, a inna w śledziach w occie.

 2. A gdzie jeszcze występuje witamina D ? To przede wszystkim zdrowe oleje przygotowane z wątroby ryb

Jest to inaczej tran, który pozyskiwany jest z wątroby ryb dorszowatych oraz z wątroby rekina. Najczęściej dostępny jest w formie kapsułek albo płynu, który można kupić w każdej aptece. Oprócz tego, mają w sobie sporo witaminy A oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli tych zdrowych tłuszczy, które warto dołączyć do swojej codziennej diety.

3.Czy lubisz wątróbkę?

Wątróbka ma w sobie sporo witaminy D oraz zawiera wiele cennych pierwiastków, takich jak: miedź, żelazo, cynk czy kwas foliowy. Warto raz na jakiś czas przyrządzić ją na obiad, w towarzystwie ulubionej sałatki, czy kasz albo ziemniaków.

4. Po czwarte  jajka

Jajka można przyrządzić na wiele sposobów i podawać zarówno na obiad, śniadanie jak i kolację. Szczególnie cenne jest żółtko jajka, które posiada najwięcej witaminy D. Oprócz tego jajka zawierają nienasycone kwasy omega-3 oraz właściwości chroniące organizm przed wysokim cholesterolem.

5. Jedz sery na zdrowie!

Szczególnie sery szwajcarskie są bogate w witaminę D.  Oprócz tego warto w sklepie zwrócić uwagę na parmezan, cheddar, camembert lub edam. Posiadają bowiem witaminy z grupy A i B, miedź oraz cynk. Śmiało dodawaj je do kanapek, sałatek, czy potraw obiadowych, pamiętając, by nie przesadzić z ich ilością, gdyż są kaloryczne.

6. Pij mleko!

Wypicie już dwóch szklanek mleka może pokryć dzienne zapotrzebowanie na tą witaminę. Oprócz tego, że jest źródłem także witamin E, K oraz tych z grupy B. Poza tym mleko chętnie spożywane jest przez dzieci. Nie bez powodu. W końcu zapewnia ono prawidłową budowę kości i zębów szczególnie u naszych maluchów. Śmiało wybieraj masło . Mimo, że jest to produkt kaloryczny, zawiera tym samym i sporo witaminy D. Nie powinno go więc zabraknąć i w naszej kuchni. Może się okazać niezbędne w przyrządzaniu wielu potraw i posiłków, w tym także tych tradycyjnych kromek. Czy nie wyobrażamy sobie kanapek na śniadanie bez udziału masła?

 

Ecolife4u.pl poleca:

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/986-liposomal-vitamin-d3k2-100ml-tib–5905344040307.html

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/987-liposomal-vitamin-d3k2-250ml-tib–5905344040314.html

https://www.ecolife4u.pl/sklep/suplementy-diety/1619-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html

 

Czytaj tez:

https://zyjzdrowoikolorowo.pl/dlaczego-mam-ochote-na-slodycze/

 

 

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

 

 

 

Dodaj komentarz