Co warto wiedzieć na temat niedoboru magnezu w naszym organizmie?

Co warto wiedzieć na temat niedoboru magnezu w naszym organizmie?

Magnez odpowiada za bardzo wiele funkcji. Między innymi wpływa na nasze samopoczucie. Bardzo ważne jest to, by utrzymać magnez na odpowiednim poziomie w naszym organizmie. Warto co jakiś czas robić badania krwi, a wszelkie niedobory uzupełniać suplementami diety.

Dlaczego magnez jest tak ważny? Co warto wiedzieć na temat niedoboru magnezu w naszym organizmie?

Przede wszystkim magnez poprawia pracę mózgu i z tego jest najbardziej znany. Dlatego ten pierwiastek pozytywnie wpływa na koncentrację, zmniejsza stres, potrafi wyleczyć depresję, usprawnia cały układ nerwowy. Warto suplementować się nim podczas pracy przy biurku. Rekomendowanym miejscem jest Ecolife4u. Dostępne tam suplementy diety kompleksowo dostarczają magnez. Zmniejsza adrenalinę, wycisza, uspokaja. Odpowiada za lepsze samopoczucie. Oprócz tego pomaga w leczeniu otyłości, miażdżycy, cukrzycy, osteoporozy, zawałów, nerwicy, czy próchnicy zębów. Dzienne dawkowanie u osoby dorosłej wynosi 310 – 420 mg. Może się ono wahać w zależności od tego, jaki tryb życia prowadzimy oraz na co chorujemy. Dlatego Magnez jest niezbędny w prawidłowym funkcjonowaniu komórek. Poza tym odpowiada za wiele procesów zachodzących w organizmie. Bierze udział w procesach trawienia i przyswajania niektórych witamin. Zmniejsza poziom cholesterolu. Wpływa na krążenie. Poprawia odporność. Oczywiście pomaga przyspieszyć gojenie ran. Ma właściwości przeciwzapalne. Jest bardzo istotnym pierwiastkiem, który wspomaga budowę kości, dlatego też dzieci, młodzież i osoby w podeszłym wieku powinny zadbać o to, by szczególnie przyjmować go razem z jedzeniem.

Czym objawiać się może niedobór magnezu? Co warto wiedzieć na temat niedoboru magnezu w naszym organizmie?

Razem ze znacznym spadkiem we krwi magnezu pojawia się zmęczenie, stres, bezsenność, bóle głowy, spadek energii czy rozdrażnienie. Obniża się także odporność. Skurcze mięśni, drżenie powiek oraz rąk, kruchość włosów oraz paznokci, czy kłopoty ze stawami to symptomy, które informują nas o tym, że możemy cierpieć na niedobór magnezu. Zwłaszcza, kiedy objawy występują długo, bądź nasilają się warto zrobić badanie krwi. W innym przypadku może dojść do poważniejszych chorób. Kobiety mogą mieć bolesne miesiączki i gorzej przechodzić okres menopauzy, zaś ciężarne panie mogą mieć problemy z donoszeniem ciąży. Niedobór tego pierwiastka prowadzi do bezpłodności u mężczyzn.

Co powoduje niedobór magnezu?

Możemy spożywać go w odpowiedniej ilości razem z jedzeniem, a mimo tego, cierpieć na jego niedobór. Na pewno nadmierne spożycie alkoholu, kawy i herbaty wypłukuje z organizmu magnez, ale też na jego niski poziom wpływa nadmierny stres. Poza tym przy chorobach jelita cienkiego oraz nerek, możemy być narażeni na braki magnezu.

Co zrobić, by utrzymać magnez na właściwym poziomie?

Podsumowując, warto zwrócić uwagę na odpowiednie odżywianie. Na zakończenie magnez znajdziemy w warzywach liściastych (sałata, szpinak, boćwinka, jarmuż, natka pietruszki), kiełkach zbóż, otrębach, nasionach roślin strączkowych (soja, fasola, groch, bób, soczewica), bananach i kukurydzy. Sporo magnezu znajduje się też w kakao, czekoladzie, orzechach i nasionach. Dlatego zamień pieczywo jasne na ciemne. Do tego warto rozpocząć suplementację razem z witaminą B6. Z umiarem podejmuj wszelką aktywność i unikaj sytuacji stresowych. Ecolife4u to sklep z suplementami, gdzie znajdziesz odpowiednią suplementację

Ecolife4u.pl poleca:

LIPOSOMAL VITAMIN C – 250M

4 SZKLANKI GOLD Z JABŁCZANEM MAGNEZU

JABŁCZAN MAGNEZU

MAGNEZ CYTRYNIAN 

 

Czytaj tez:

Magnez w ciąży

Magnez dla dzieci.

W czym jest magnez?

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Nasiona dyni  –  Czy wiedziałaś że…?

 

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Poza tym materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.

Dodaj komentarz