9 najlepszych sposobów na poprawienie odporności

By nasz organizm mógł się samodzielnie bronić przed wszelkimi bakteriami i zarazkami potrzebuje limfocytów, które tworzą przeciwciała. Kiedy jest ich w organizmie zbyt mało – wówczas łatwo o przeziębienie, w tym katar, kaszel, wysoką gorączkę, czy bóle głowy, gardła i inne infekcje. Do tego potrzebna jest właśnie wzmocniona odporność. A jak zadbać o odporność, dowiesz się czytając cały artykuł.

Postaraj się hartować swój organizm

Możesz zorganizować kąpiel nóg w zimnej wodzie. W tym celu wpuść do wanny wodę na wysokość połowy łydek. Pozwól przejść się po zimnej wodzie kilkanaście minut. Po takim zabiegu najlepiej od razu osusz stopy suchym ręcznikiem oraz wsmaruj balsam do ciała. Oprócz tego, warto stosować na przemienny – ciepły i zimny natrysk pod prysznicem. Pobudzi to tylko krążenie krwi. Lej wodę na zmianę ciepłą – 30 sekund i zimną – 30 sekund. Powtarzaj zabieg parę razy i zakończ go wodą, która będzie w temperaturze twojego ciała. Taka kąpiel wpłynie na poprawę Twojej odporności.

Zadbaj o więcej ruchu na co dzień!

Wybierz taką aktywność, która sprawia ci najwięcej przyjemności, ale próbuj też czegoś nowego. Bieganie, taniec, fitness, joga, rower, aerobik, zumba, zwykły spacer czy też rolki albo pływanie powinny znaleźć się w twoim planie dnia. Ważne, by trenować minimum 3 razy w tygodniu po 30 minut z intensywnością 130 uderzeń serca na minutę. Pamiętaj jednak, by się nie przeciążać, a swoją aktywność zwiększać stopniowo. Inaczej, razem z pojawieniem się tak zwanych zakwasów, osłabnie również twoja odporność. Warto zamienić samochód na spacer w drodze do pracy. Albo wygospodarować w swoim kalendarzyku czas na jakąś inną formę aktywności fizycznej. Ważne by robić to regularnie, nie intensywnie. Inaczej w organizmie pojawi się kortyzol – hormon stresu, który na pewno nie pomoże ci zadbać o dobrą odporność.

Przede wszystkim zadbaj o właściwy odpoczynek w tym także i sen

Dorosły człowiek potrzebuje około 8 godzin snu. Zadbaj o to, by pomieszczenie, w którym będziesz spać było przyciemnione, oraz by było cicho. Nie zarywaj nocy. Najlepsze dla twojego organizmu będzie przespanie całej nocy bez wstawania ani budzenia się. Dlaczego? Po pierwsze właściwy wypoczynek zwiększa tylko poziom limfocytów we krwi, co powoduje podniesienie odporności. Podczas właściwego snu wytwarza się w szyszynce melatonina, która odpowiada za prawidłowy rytm dobowy organizmu. Wszelki hałas w nocy przyczynia się tylko do wzrostu adrenaliny, w tym także stresu co znacznie osłabia odporność.

Jakie jeszcze zachowanie może poprawić nasz układ odpornościowy?

Zadbaj oprócz właściwego snu o parę minut odpoczynku także w ciągu dnia. Znajdź czas na medytację, wyciszenie. Postaraj się maksymalnie zrelaksować, na przykład urządzając sobie aromatyczną kąpiel z olejkami albo wyjście do kina czy teatru ze znajomymi. Świetnie sprawdza się tutaj także zwykły, spontaniczny śmiech. Nie tylko dzięki niemu wzrastają przeciwciała, co odpręża, relaksuje oraz tak samo wzmacnia odporność.

Usuń najlepiej wszystkie używki

Szczególnie szkodliwe są alkohol i papierosy. Używanie ich regularnie może prowadzić do poważnych zakłóceń układu immunologicznego. Poza tym używki niszczą w organizmie zdolność wchłaniania mikro i makroelementów, w tym witamin i cennych pierwiastków  – szczególnie witaminy C. Jeżeli trudno jest ci rzucić palenie – ogranicz je chociaż do minimum. Tym sposobem poprawisz swoja odporność.

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta na poprawę odporności?

Na pewno powinnaś wzbogacić swoje codzienne menu w więcej warzyw i owoców, które szczególnie są bogate w antyoksydanty – substancje, które sprzyjają tylko poprawieniu się odporności. Zadbaj o dostarczenie sobie odpowiedniej dawki witamin każdego dnia, w tym witamin A, C i E. Znajdziesz je w: w marchwi, szpinaku, brokułach, pomidorach, papryce (zwłaszcza czerwonej), cytrusach oraz porzeczkach czarnych, czerwonych i truskawkach (także mrożonych).

Nie zapomnij także o kiszonkach, które według najnowszych badań przyczyniają się do zachowania zdrowia na długie, długie lata. Chętnie wybieraj takie produkty jak: kiszone ogórki, kapusta kiszona, buraki, kwas chlebowy domowej roboty czy ocet jabłkowy. Regulują one bowiem pracę jelit. Właśnie o jelita w pierwszej kolejności trzeba zadbać. Dzięki kiszonkom do organizmu dostaje się miliony tych dobrych bakterii probiotycznych, które odpowiadają za prawidłową florę bakteryjną jelit.

Oprócz tego, zaopatrz się w supermarkecie w jogurt naturalny, który również zawiera w sobie mnóstwo żywych kultur bakterii.

Nie zapomnij o miodzie manuka

Ma on silne działanie antybakteryjne, w tym leczy górne drogi oddechowe, w tym infekcje na przykład bóle gardła, kaszel czy katar albo chrypkę. Miód ten pobudza do pracy leukocyty, poprawiając tym samym odporność.

Również zaopatrz się w chińskie grzybki o nazwie shiitake. Posiadają wiele witamin oraz cennych aminokwasów.

Popraw odporność poprzez:

Śmiało zjadaj ostatnio modne zupy kremy przyprawione ostrymi przyprawami. Na wszelkie problemy z infekcjami przyda się także i czosnek. Najlepiej działa kiedy zjedzony jest w surowej postaci. Wystarczą już 2-3 ząbki dziennie, by polepszyć nasz układ odpornościowy.

Stosuj również żeń-szeń. Dzięki niemu dodasz sobie energii do działania, ale też wyregulujesz poziom stresu.

Poleca się również jedzenie jeżówki purpurowej, która ma silne działanie bakteriobójcze oraz wiesiołka dwuletniego – który w postaci oleju zapobiega miażdżycy, łagodzi przebieg menopauzy, czy usprawnia pracę jelit, czy czystka, który ma wiele tych zdrowych kwasów tłuszczowych oraz mnóstwo przeciwutleniaczy.

Nie wiem czy wiedziałaś, ale aloes również pobudza układ odpornościowy do lepszego działania. Ma w sobie bardzo wiele cennych witamin, w tym A, C, E, B1, B2, kwas foliowy, cholinę, niacynę.

Pomocna okaże się też suplementacja witaminami w tym witaminą D. Na co dzień dostarczasz ją przez kontakt ze słońcem, jednak zimą ten bezpośredni kontakt jest nieco ograniczony. Od października do maja sięgaj więc po suplementacje tą witaminą, która jest dostępna w naszym sklepie Ecolife4u.pl. A jeśli witamina D3, to połącz ja koniecznie z witamina K2.

Przeczytaj także: Jak witaminy D3 i K2 wpływają na organizm?

 

Reklama:

W ofercie naszego sklepu znajdziecie również : HYPERFOOD ORGANIC , który  dostarczy Ci jak najwięcej substancji odżywczych z pełnowartościowej, naturalnej żywności.

Składniki HYPERFOOD ORGANIC  to:

  • Organiczna Spirulina
  • Organiczna Chlorella
  • Organiczny Młody jęczmień
  • Organiczna Trawa pszeniczna
  • Organiczny Kelp Seagreens®
  • Dlaczego akurat organiczny Kelp Seagreens®?
  • Kelp Seagreens®
  • Organiczne Jabłka
  • Organiczna Lucuma
  • Organiczna Kurkuma
  • Jagody Goji – Organiczne
  • Organiczne jagody Acai
  • Borówki – Organiczne

 

Ecolife4u.pl poleca:

Jęczmień 

4GREENS 100% ORGANIC – 110G [THIS IS BIO®]

SPIRULINA 100% ORGANIC – 110G

CHLORELLA 100% ORGANIC – 230TABL

 

Czytaj tez:

Witamina C dla kobiet w ciąży – dlaczego jest tak ważna?

Istota tkwi w naturze – naturalna witamina C

 

Ecolife4u.pl poleca artykuł :

Chlorella czy spirulina? Co je łączy a co dzieli?

 

Fot. cnort Pixabay

Uściski

Beata Tymińska,

Nikomu bardziej nie powinno zależeć na Twoim zdrowiu niż Tobie!

Materiały publikowane na blogu służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie mają na celu stawiania diagnozy i sugerowania najlepszych sposobów leczenia poszczególnych chorób – obowiązek ten należy do lekarzy.

Stan zdrowia pacjenta powinien być konsultowany na bieżąco z odpowiednimi specjalistami. Nie biorę odpowiedzialności za osoby, które samodzielnie próbują innych kuracji.

Osoby poniżej 18 roku życia powinny czytać bloga wyłącznie pod opieką dorosłych – zawarte w nim treści mogą w znaczący sposób wpłynąć na ich zdrowie i styl życia.